Sint Petersburg, Pskov 7

12 juni 2018 - Pskov, Rusland

Gisteren weer terug met de bus naar Pskov. We wilden rustig aan doen, maar misschien is nog een dag in deze bruisende metropool wel wat te veel van het goede. We hadden een uitstapje gepland naar Stary Izborgs. Niet zo lang, want er worden enorme buien verwacht vandaag. Nou, dat viel dus mee. Beetje regen in de ochtend en verder zelfs een zonnetje af en toe. Een groot fort met weer een beeldschoon dorpje. Foto, foto, foto. Kleurige huisjes, prachtige bloemen, keurige moestuintjes, golvend, groen landschap, gestoffeerd met lieve oma’s met hoofddoekjes. Terug in Pskov wilden we nog wat souveniertjes scoren, maar er is hier dus helemaal NIETS leuks te koop. Aan de buitenkant een enorme winkel met schreeuwerige reclameborden op de gevel, binnen zijn het allemaal kleine hokjes, waarin iemand op zijn telefoon zit te turen, boordevol spulletjes, die ze bij ons in de euro-winkels nog niet  aan durven te bieden. Geen klant haast te zien. Komen wij steeds in de verkeerde winkels, of wordt er zo weinig gekocht hier? Geen idee. Misschien vinden we wat leuks om mee te nemen in Tallin. Daar gaan we morgen heen.