Sint Petersburg, Pskov 5

9 juni 2018 - Pushkinskiye Gory, Rusland

Nu in Pushkinskye Gori waar we een huisje hebben. Het ziet er leuk uit, een terrein met allemaal een soort van blokhutten en een restaurant waar we ons ontbijt krijgen. Verder is er hier dus niets. Toen we aankwamen vanuit het dorp met de taxi, was het niet zulk best weer. We dachten, eerlijk gezegd, wat gaan we hier in godsnaam drie dagen doen? Maar vandaag was het schitterend weer, zijn we wezen lopen naar het huis van Pushkin en dat was supermooi. Een landschap zoals je Rusland wilt zien. Groen, golvend, meertjes, schilderachtige, gekleurde huisjes, prachtige bossen. Vlakbij het huis worden door jonge mensen gedichten voorgedragen. Ok, wij snappen er geen sikkepit van, maar het is heerlijk om te zien dat mensen zo van hun cultuur en geschiedenis houden. Men luistert muisstil, jong en oud. Daarna nog met de fiets naar het dorp, boodschappen gehaald. Natuurlijk kunnen we hier ook in het restaurant gaan eten, maar lekker naar de supermarkt hier, is al een toeristisch uitje op zich. En in ons huisje kunnen we zelf koken. Het is hier tot half elf licht, dus dineren we lekker in het zonnetje buiten.

1. Ellie cafferata:
    10 juni 2018
    Klinkt geweldig en schitterend landschap. Maar die taal!!
  2. Eline:
    11 juni 2018
    Wat een leuk huisje. En een fiets erbij! Landal op z’n Russisch..