Door Java en Bali

13 juli 2012 - Seoul, Zuid-Korea

Vanochtend al alles mis op centraal. Treinen die niet reden. Drie keer de trappen op en af omdat ze zelf ook niet wisten waar ze de trein zouden laten aankomen. En nu hebben we er tien uur opzitten met Korean Air. Je slaapt niet echt lekker in zo'n vliegtuig. We hebben nu een paar uur in Seoul en Josée tukt op een bank. Ik ga maar niet slapen, bang dat we de aansluiting naar Jakarta missen om kwart voor vier..

Na een best wel lange vliegreis een paar uurtjes wachten in Seoul. Toen weer zes uur vliegen naar Jakarta. Na een uur hadden we eindelijk onze tassen en ja hoor. Daar stond ons mannetje met een bordje waarop onze namen. Hij bracht ons naar buiten en zei dat we even moesten wachten omdat hij de auto ging halen. Na een half uur nog geen mannetje. Ja, dan begin je toch ongeduldig te worden. Josée zat al in de spullen te zoeken voor een telefoonnummer. Stonden we verkeerd of zo? Kon hij ons niet meer vinden? Maar eindelijk kwam hij toch. Hele vieze handen, want hij had een lekke band en had die moeten verwisselen. Nou ja, kan gebeuren. Dan nu maar snel naar Bogor. Maar ook dat was weer niet zo gemakkelijk. Eerst gigantische file om door Jakarta te komen. En het was toch al elf uur 's avonds. Toen we eindelijk in Bogor aankwamen begon de chauffeur te vertellen dat het een nieuw hotel was, dat hij niet precies wist waar het was, dus even vragen.  Ja, het was een nieuw hotel, iets bij de universiteit. Toen zag Josée dat hij zat te turen (een chauffeur die problemen met z 'n ogen heeft, kom je toch niet zo vaak tegen) op een papier met de naam van een ander reisgezelschap. Toen we zeiden dat wij in hotel Happy Valley moesten zijn was het: O ja, dat ken ik wel, ze hebben het me verkeerd verteld op kantoor, alleen is dat wel totaal ergens anders. Weer de stad uit, terug naar de tolweg en we kwamen om een uur aan. De koffer van Josėe wilden ze haar eerst nog zelf laten dragen, maar we kregen ook nog wel een paar boterhammen. Om half twee rolden we redelijk brak ons bed in.

Zaterdag 14 juli
Goed geslapen. Het hotel is schitterend aan een vallei gelegen, zoals de naam al deed vermoeden. Rijstvelden, palmbomen, prachtig zwembad. Geen airco, maar de temperatuur is uitstekend. Niet te warm.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Wilja:
    13 juli 2012
    Hallo Bert en Josée,

Het begin van de vakantie ziet er niet al te best uit. Hopelijk gaat de verdere reis een stuk beter dan het begin.
    Kom lekker bij en geniet er verder van.
    Groetjes, Wilja
  2. Eline:
    14 juli 2012
    Hallo pappa en mamma,
    Dat klinkt al weer reuze avontuurlijk!
    Wij zitten in de auto naar Den Haag. Sacha slaapt. Ik ben benieuwd hoe ze het strakjes op die verjaardag vindt.
    Hier regent het al weer de hele dag. Geniet ervan daar.

Xxx Eline
  3. Maarten:
    15 juli 2012
    Prettige vakantie gewenst en gefeliciteerd met jullie kleindochter!

Groetjes, Maarten.
  4. Ellie cafferata:
    15 juli 2012
    Goh lieve mensen wat heerlijk om op Java en straks Bali te zitten. Het is in ieder geval warmer dan hier. Een moeilijk begin maar de rest wordt vast geweldig. Heel veel reispleizier toegewenst en we volgen jullie op de voet ehhh op de blog.