Ko Chang

26 februari 2015 - Ko Chang, Thailand

Nu zijn we dus op Ko Chang. Een prachtig groen eiland voor de kust van Thailand. Het weer is een beetje bewolkt,we hebben een prachtig huisje met strooien dak tussen de palmbomen, de winkeltjes zijn gezellig, de restaurantjes aan het strand heerlijk, de zee warm. Alleen wandelen langs het strand is niet echt geweldig. Voor ons hotel en de andere in de nabije omgeving is het nog aardig, maar een eindje verder is het een zooitje. Zo veel plastic afval heb ik nog nooit op een strand gezien. Tenminste niet op een toeristisch strand zoals hier. De hotels houden hun eigen terrein keurig opgeruimd, daar lopen mensen de afgevallen bladeren zelfs bijeen te harken. Maar het strand dat er voor ligt, hoort daar dus niet bij. Terwijl er in de restaurants zo veel personeel is, dat een groot deel van de dag rondhangt of met zijn telefoon bezig is. Allemaal een uurtje plastic rapen en de boel is opgeruimd, jongens!!
We blijven hier tot zondag en ik ga nu even niet meer schrijven hoe lekker we gegeten hebben, wat voor weer het was en of we wel of niet gezwommen hebben. De laatst stop is Bangkok. Daar hoor je weer van ons.

1. Ellie cafferata:
    26 februari 2015
    Op Ko samet hebben we niet zo veel plastic gezien, maar dat was wel ruim 10 jaar geleden. De plastic bergen in zee groeien met het jaar. Niet naar kijken en gewoon heerlijk vakantie vieren.