Sint Petersburg, Pskov

3 juni 2018 - Krimpen aan de Lek, Nederland

Het visum aanvragen voor Rusland is nogal een gedoe, maar hier op het vliegveld ben je sneller door de douane dan op Schiphol bijvoorbeeld. We werden opgehaald van het vliegveld en na een half uur zaten we in het hotel. Enorme uitgestrekte voorsteden, allemaal grote, brede wegen en weinig verkeer, waarschijnlijk vanwege het weekend. Het is nu tot een uur of half elf licht hier en daar maken de mensen echt een feestje van. Op de Nevskij prospekt en langs de kades zijn groepjes die muziekmaken, of er staat een auto met grote speakers met zijn deuren wijd open en er wordt overal gekletst, geflaneerd en gedanst van keiharde dance tot salsa en alles er tussenin. De zomer duurt hier maar kort, dus iedereen gaat aan de wandel en geniet van deze “witte nachten”. En de stad is nu dan ook op haar mooist met de verlichte gebouwen langs de Neva en de lage zon op de pastelkleurige paleizen langs de grachten.

1. Ellie cafferata:
    3 juni 2018
    Oh wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Hoe lang duurt de reis en waarheen precies ?
  2. Bert:
    3 juni 2018
    Hallo. Twee weken Sint Petersburg, Pskov, Pushkinskije gori en Tallin. Ga maar even googelen😑 Kus van ons.😚
  3. Wim van Aalst:
    3 juni 2018
    fijne vakantie, wij zijn er zeker van dat jullie prachtige ervaringen op gaan doen!