Trans-Mongolie, 17 juni

17 juli 2011 - Moskou, Rusland

Na twee dagen Moskou zitten we redelijk uitgeteld op onze hotelkamer. Nu moet je daar ook niet voor de lol gaan zitten, want zelfs met het raam en de gangdeur tegenover er

elkaar open is het om te stikken zo warm. Eerst zijn we vanochtend naar de Ismailovo markt geweest. Met de metro en dan uitstappen bij Ismailovskowo denk je dan. Fout dus. Daar is een heel groot bos, waar ze in de struiken gaan liggen zonnebaden. Tenminste dat neem ik aan. Waar een hardloopwedstrijd was met allemaal zwetende en hijgende Russen, maar waar geen markt was. Daarvoor hadden we een station eerder moeten uitstappen.

Maar de markt is leuk. Gehuisvest in allemaal quasi Russische huizen en kerkjes. Veel matrioshka’s, houtsnijwerk, oude Sovjet-troep, maar ook echt leuke antieke spullen. Alleen verschrikkelijk duur. Het kleine porseleinen poppetje, dat wij twee jaar geleden in petrozavodsk hebben gekocht kost hier nu ongeveer honderd Euro. En voor een beetje leuke koperen ornamentjes wordt het dubbele gevraagd.

Later dan gepland gingen we nog naar het Novodevichi klooster, waar een mis begon om 5 uur en waar ik haast werd uitgegooid door een oude muts omdat ik stond te filmen en toen naar een restaurant achter het Glazunovmuseum. Was moeilijk te vinden, want ze waren aan het verbouwen en we moesten via de tuin van de Christus verlosserkerk. Dat klopte uiteindelijk wel en het restaurant was OK. Een Italiaan met aardige bediening. Ook het eten was goed, net zoals gisteren toen we bij een Georgier aten. Allen kunnen ze hier niet plannen. Je bestelt een voor- en een hoofdgerecht. Die krijg je dan voor de een allebei tegelijk. En de ander moet dan nog maar afwachten of hij überhaupt iets krijgt. Dat krijgt hij dan ook wel, alleen is de ander dan al klaar met eten. Dus je kunt beter iets bestellen dat je allebei lekker vindt, kun je samen beginnen met eten. En vertrouw je het helemaal niet: bestel dan in etappes. Eerst twee hoofdgerechten en dan gewoon weer de kaart vragen voor de volgende gang. Dat kan allemaal hier. Je bent niet in Frankrijk.

1. ellie:
    17 juli 2011
    Hoi vakantiegangers of moet ik zeggen globetrotters. Wat een mooie foto's, vooral van het klooster en de metro. Mag je wel fotograferen in de metro's? Ik had oit weleens gehoord van niet namelijk. Moet zeggen dat ik nu ook wel zin krijg in het Oosten van Europa. Wroclow vond ik ook al zo verrassend. Tot de volgende blog. Fijn om met jullie mee te reizen. Groetjes van André en Ellie
  2. Eline:
    17 juli 2011
    Hallo pappa en mamma, wat een mooie foto's. Fijn dat het zo leuk is daar. Het weer ziet er ook stukken mooier uit dan hier. We zijn helemaal weggeregend bij het festival. Het was een soort Renesse, maar dan 10x zo erg. Maar toch leuk het eens meegemaakt te hebben. We zijn ook een dagje naar Mons geweest. dat was vlakbij. Leuk plaatsje. Morgen zullen we de vissen eten geven. Kus!!