Noordwest Amerika

4 augustus 2014 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Maandag 4 augustus 2014

Twee dagen in de VS zijn we nu en die twee dagen waren al heel verschillend. Eerst Seattle. We waren er op zondag en verwachtten een nogal uitgestorven stad. Maar dat viel dus mee. In het centrum wordt er niet gewerkt in de kantoren, maar de winkels zijn grotendeels open.

We kwamen eerst langs het Columbia Centre. Dat is het hoogste gebouw van de stad en je hebt daarboven inderdaad  een geweldig uitzicht over de stad en over al het water dat er omheen ligt. Toen naar de Pikemarket. Leuk is dat! Een overdekte markt propvol eten, drinken en nog veel meer. Vooral de viskramen waren geweldig. Zalmen die zeker twee keer zo groot waren als bij ons en ook de gamba's hadden meer het formaat van een flinke kreeft.

Later zijn we nog met de monorail naar Seattle Centre geweest. Daat staat de Spaceneedle en zijn ook weer veel musea, restaurants, te veel om op te noemen. Al met al vonden we Seattle superleuk, schoon, zonnig, gezellig. Maar ja, 's avonds moesten we toch de auto op het vliegveld ophalen, want de volgende dag gingen we naar Port Angeles.