Portland

25 augustus 2014 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

24 augustus 2014
Nog even over grote dingen hier. Een RV is een camper, maar lijkt meer op een bus van Connexxion. Iets minder ramen, maar even groot. Daarachter slepen ze dan nog hun normale, enorme auto. O ja, eieren kun je ook per 60 stuks in de supermarkt kopen. Nou ja, handig als je visite krijgt.
Gisteren liepen we eerst over een strand ten noorden van Florence. Een enorm strand zo ver je kon kijken. Nu was dat niet heel ver, want er was weer aardig wat mist. Maar letterlijk niemand op dat hele strand. Gewoon een beetje beangstigend. Je hoort de hele tijd van dat depressief makende getoeter van misthoorns in de verte, maar je ziet niet, waar het vandaan komt. We zijn niet lang gebleven.
Daarna een rit gemaakt door de duinen. Dat is leuk!! Trouwens ook geen mist meer. We gingen met een buggy waar zo'n 10, 12 mensen in kunnen. Niet de alleravontuurlijkste variant, want dat zijn de quads en de crossmotortjes die je hier overal ziet, maar toch was het verschrikkelijk leuk. Dat duingebied hier bestaat uit bossen en enorme zandbergen en -vlaktes. Echt van die prachtige Sahara-zandverstuivingen. Dat ding van ons scheurde niet echt, maar je gaat soms echt 60 graden de berg af. Een kermisattractie, maar dat in het echt.
Vandaag langs de prachtige kust gereden naar het noorden. Zo mooi. Bergen, dennenbomen, blauwe zee met rotsige eilandjes, strakblauwe lucht, prachtige witte zandstranden met alleen vogels en hier en daar een zeehond.
Nu zijn we in Portland. Onze laatste stop voordat we terugrijden naar het vliegveld van Seattle. Hier kun je weer 's avonds in je t-shirt en je korte broek buiten lopen. Dat weer hier daar snap je echt niets van. We zitten weer haast 1500 kilometer boven San Francisco en het is of je in Zuid-Frankrijk zit.
Dinsdag vliegen we naar huis, als die vulkaan op IJsland zich tenminste koest houdt. Want wij moeten uitgerekend  over Reykjavik terug.

25 augustus 2014
Zo'n eerste dag in een andere stad is toch weer wennen. De bussen snap je niet, de trams rijden net niet handig voor de buurt waar in wij zitten. Maar na één dag begin je al aardig je weg te vinden. Helaas, morgen moeten we al weer weg. Naar huis.
Ik vond het vooral een jonge stad. Veel jonge mensen, kindertjes die spelen in de fonteinen, veel nieuwe gebouwen, heel schoon, licht. Old town en Chinatown stelden niet zo veel voor, vond ik. Maar Portland was wel groter dan ik verwachtte. Prachtige oude bruggen over de rivier. Ze doen denken aan de Hef, maar, je raadt het al, groter.
We hebben nog mooie foto's gemaakt in de rozentuin. Waar deed die me aan denken? O ja, natuurlijk, het  rosarium achter Boymans. Maar dan .......véééél groter.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade